60 másodperc a neten

Korábban már többször is beszámoltunk arról, hogy egyetlen perc leforgása alatt mennyi minden történik az interneten. Most megnézzük az idei, 2017-es adatokat ugyanerről és összehasonlítjuk a korábbiakkal, vajon milyen területen történtek a leginkább szembeszökő változások.

Ami az 1 perc alatt keletkező tartalom tekintetében könnyen összehasonlítható a Data Never Sleeps 1.0 (2011) és 5.0 (2017) között, például az Instagramra töltött fotók száma, amely 3,600-ról 46,740-re emelkedett, vagy ilyen a Google keresések száma: ez 2 millióról a nagyon egzaktan és tudományosan hangzó 3,607,80-as számra emelkedett.

Ugyanilyen, vagy még nagyobb mértékű gyarapodás jellemzi a Twitter forgalmat, ami a korábbi 100 ezres léptékről 456 ezerre ugrott fel. De a Tumblr posztok száma is jócskán felülmúlja a korábbit: ez 60 másodpercenként 27 ezerről mára 74 ezerre tudott emelkedni.

Vannak a tortában persze olyan tételek is, amelyek a kezdeti időszakban még nem léteztek, vagy nem voltak jellemzőek, ilyen például a 45 millió abszolvált Über fuvar, a több, mint 69 ezer órányi videó streamelése a Netflix oldalon vagy a 18 milliós Wheather Channel időjárás lekérdezése egyetlen perc leforgása alatt.

A legelső 1.0-ás infografikán még azt láthattuk, hogy az online webshopokban 272 ezer dollárt hagynak ott percenként, míg a 2017-es diagramon már egyedül csak az Amazon weboldalán 258 millió USD forgalom keletkezik ugyanilyen rövid idő alatt.

Ami számunkra kiemelten érdekes lehet, az a mostanra percenként világszerte megtekintett 4,146,600 YouTube videó, amelyet főként a fiatalok, illetve gyerekkorúak néznek: a 10-29 közöttiek 96%-a, a 10-14 éves korúak ötöde napi 4 óránál is többet töltenek el ezzel a tevékenységgel.

A videók járulékos hatása az is, hogy a youtuberek, influencerek miatt a fiatalok harmada vásárol meg ennek hatására valamilyen terméket.

Bár sokan azt gondolhatják, az ottani mesék veszélytelenek, sajnos itt is derültek ki nyugtalanító részletek.

Például nemrég egy hosszabb cikk foglalkozott azzal, hogy ismeretlenek a meglévő mesefigurák felhasználásával mesének tűnő, ám azokban erőszakos jelenetekkel, kínzással, halálsikollyal, kannibalizmussal és extrém brutalitással operáló videókat töltenek fel tömegesen mennyiségben, amelyek semmiképpen nem valók gyerekeknek.

És végül bár hiányoljuk a támadások, vírusok, kártevők számára vonatkozó direkt számokat, azért van olyan tétel, amely valamelyest összefüggésben áll az IT biztonsággal is. Így az egy perc alatt küldött 103 millió spam tétel mindenképpen egy olyan szám, amely jól jellemzi napjaink viszonyait.

Ha ehhez hozzávesszük, hogy becslések szerint a teljes levélforgalom 50-70%-a spam, ezen belül pedig a rosszindulatú e-mailek között hozzávetőleg 85% tartalmaz zsarolóvírus fertőzésre mutató linket vagy mellékelt csatolmányt, akkor a növekvő kitettségünkről is kaptunk egyfajta képet. Reméljük, valaki hamarosan elkészíti majd a “Malware never sleeps” tematikus infografikát is 😉

Szóval, akár akarjuk, akár nem, a média erősen hat nem csak ránk felnőttekre, de a gyerekeinkre is. Emiatt az internetes biztonság megtanítása mellett fontos, hogy rendelkezésre álló hihetetlen mennyiségű elfogyasztható médiatartalom kínálat dacára próbáljunk meg minőségi felhasználót nevelni belőlük, akik rendelkeznek a forráskritika (mit higgyenek el), a jó ízlés (bulvár kontra értékes irodalom), és a médiatudatosság (a manipulációk felismerése) fegyverével is.

Szóval akad itt még jó sok teendője a Digitális Családfőknek 😉

 

Forrás: http://antivirus.blog.hu/