Ez történik a weben egy perc alatt
Feltámasztjuk infografikás sorozatunkat, ezek közül is azt, amely egy szemléletes ábrán mutatja be évről évre, hogy 60 másodperc alatt mennyi minden történik az internet világában, a különféle közösségi oldalakon, a videó megosztókon és egyéb helyszíneken. Utoljára 2017-ben vizsgáltuk ugyanezt, segítségünk ismét a Data Never Sleeps projekt és a Cumulus Media hasonló témájú összesítése lesz.
Kezdjük a Cumulusos adatokkal, itt önmagukban is érdekesek a számok: 3.7 millió Google keresés, 973 ezer Facebook belépés, 18 millió SMS, 2.4 millió Snapchat üzenet, 38 millió Whatsapp.
Igazából nehéz ezeket feldolgozni, megérteni, túl nagy számok, viszont ha az előző évi számokkal hasonlítunk, akkor már jobban látszik a tendencia. Minden adat csökken ;-), na jó ez csak vicc, továbbra is töretlenül emelkedik szinte minden csatorna.
A legjelentősebb változásokat az Instagram esetében láthatunk, de a GIF küldésben is meggyőző az emelkedés 15 ezerről 25 ezerre. Új versenyzőként üdvözölhetjük a Twitch videó streamoldal adatait, ennek népszerűségéhez valószínűleg a Fortnite sikeres is nagyban hozzájárulhatott. A Snapchat is látványosan erősített a korábbi 1.8 millióról 2.4 millióra srófolták fel az egy perc alatti üzenet számát a felhasználók.
Ugyancsak kiemelkedő emelkedés tapasztalható a Netflix forgalomban is, a 2017-es 70 ezres szám 266 ezerre nőtt, vagyis megnégyszereződött az ottani videók nézettsége. A többi érték nagyjából 10-15 százalékos emelkedést produkált, ami nagyjából meg is felel a várakozásoknak.
És akkor jöjjön a Data Never Sleeps 6.0. Itt már olyan tételeket is láthatunk, mint a Skype üzenetek, Amazon vásárlások, Uber fuvarok mennyisége vagy a keletkezett Bitcoinok mértéke.
A mára 6.0-ás verzióhoz elért statisztika 2011 óta lát napvilágot, és első megjelenésekor elég sokkolóan hatott, milyen elképesztő mennyiségű lekérdezés, tranzakció, keresés, feltöltés, üzenet vagy e-mail keletkezik mindössze 60 másodperc leforgása alatt.
És akkor itt is górcső alá tehetjük a tavalyi adatokhoz képesti változásokat. Az alap 10-15 százalék emelkedéshez képest érdemes a kiugró értékeket megemlíteni. Úgy tűnik, az animált GIF népszerűsége valóban töretlen, nagyjából duplájára nőtt ugyanis a Giphy forgalma.
Ugyancsak érdekes lehet az is, ha valami alig növekszik, vagy éppenséggel csökken, ez utóbbira példa viszont hagyományos SMS, ez 15 millióról hozzávetőlegesen 13-ra fogyott. Érdekes, hogy ezen a statisztikán nem látszik ugyanaz a hegyomlásszerű Snapchat emelkedés, itt mindössze 10% körüli emelkedést regisztráltak.
Változatlanul nem tartalmazzák a kimutatások, hogy mennyi sebezhetőség derül ki egy év leforgása alatt, mennyivel emelkedett az adathalászat, vagy a spam mértéke, illetve hasonló IT biztonsággal kapcsolatos adatok sincsenek benne külön említve. Ezért zárásként mi most az AVTest.org oldal legfrissebb adatát mutatjuk, amely az összes egyedi kártékony kódok számát 2018. év végéhez közelítve mostanra már 837 millióra teszi.
Forrás: https://antivirus.blog.hu