Az interaktivitás forradalma az üzleti tárgyalások, kollaboráció terén

A projektor és a vászon vagy egy monitor ma már mindennapos eleme a konferenciatermeknek és minden olyan helyiségnek, amelyben tárgyalást vagy videokonferenciát bonyolítanak le. Bár ezek az eszközök is modernek, nem feltétlenül támogatják az egyre népszerűbb interaktivitást, valamint az Office 365 és Windows Ink eszközök képességeinek kihasználását.

 

Az érintőképernyős monitorok viszont szinte túlmutatnak akár a jelenlegi elvárásokon is. Üzleti szempontból sokkal észszerűbbnek látszik egy érintőképernyős monitorba invesztálni, mint projektorba és monitorba. Az utóbbi két eszköz csak megjelenítésre szolgál, az érintőképernyős monitorok viszont lehetőséget teremtenek a tárgyalás résztvevőinek bevonására, és ezáltal a meetingek hatékonyabbá tételére. Ehhez még speciális szoftver sem szükséges, a hagyományos irodai megoldások elegendők.

A felhasználó meglévő infrastruktúrájával való rugalmas integrálhatóság az IT menedzserek tetszését is bizonyosan elnyeri. A berendezéssel költség szempontból is jól járunk, hiszen üzemeltetése egyszerű (nem fog értékes kincsként a sarokban állni, hanem állandó használat alatt lesz), növeli a tárgyalások hatékonyságát, alkalmazásával csökkenthetők az utazási költségek és idők.

Érintőképernyő vagy projektor és nagyméretű monitor?

A prezentációk állandó részét képezik a PowerPoint bemutatók, illetve Excel file-ok projektoron vagy monitoron történő kivetítése. Ez a technika azonban nem nagyon ad teret a diák közötti ugrásokra, képernyőképek közötti váltásokra, illetve azok hatékony elemzésére.

Az érintőképernyős monitorok új típusú, magasabb technikai színvonalú és gördülékenyebb munkastílust tesznek lehetővé. A prezentációk során nem kell odasétálni a PC-hez/notebookhoz, mint hagyományos rendszer esetén. A kivetített tartalmakhoz megjegyzések is fűzhetők, illetve jelölések készíthetők. A kész anyag a saját bejegyzésekkel együtt azonnal megosztható, pl. e-mailben elküldhető a megbeszélés résztvevőinek. Ezzel akár a jegyzetelés és a tárgyalást követő meeting memo kiküldése is feleslegessé válhat. Ez a megoldás a marketing vagy könyvelési szakemberek/vállalkozások esetében is népszerű lehet.

Ám a konferenciatermek merőben új munkastílusa, a résztvevők teljes aktivitásának és figyelmének fenntartása csak egy az érintőképernyős kijelző számos előnyének. Emellett a rendszer képes érzékelni olyan kézmozdulatokat, mint például az írás, törlés, a dokumentum áttekintő bemutatása, zoom-in és zoom-out.  Az eszköz mindezt automatikusan érzékeli anélkül, hogy manuálisan valamilyen eszközzel vezérelnénk azt. Ezek az opciók a Windows-ban Office 365 és Windows Ink alkalmazások segítségével érhetők el – mondja Robert Pusz, a gyártó, a Newline Interactive kelet-európai képviselője.

 

 

Felhasználói előnyök

A felhasználók kényelmét szolgálja a 178 fokos betekintési szög és a kiváló képminőség, amely a piacon elérhető egyéb érintőkijelzős monitorokhoz képest jóval fejlettebb technológia. A kijelzőre írás precíziós finomsága és pontossága abból adódik, hogy az LCD panel és a ceruza között csak 2 mm-es távolság van, ami maga a védőüveg. (A kompetitív termékekben íráskor ez a távolság a legjobb esetekben is minimum 8 mm.) Ezek a többletfunkciók a Newline kijelzőkben alkalmazott Optical Bonding technológiával érhetők el.

Üzleti előnyök

A Newline érintőképernyős kijelzőjének fenti funkciói üzleti, és oktatási szervezetek felhasználói számára egyaránt hasznosak, hiszen ők azok, akik csoportmunkában dolgoznak ügyfelekkel, távol lévő partnerekkel nap mint nap. Talán a legfontosabb az eszköz mellett a már említett idő- és pénzmegtakarítás.

A Microsoft alkalmazásokkal való kompatibilitás miatt az eszközzel végzett munka hasonlóan működik, mintha papíron dolgoznánk. A Word, Excel, PowerPoint, OneNote és PDF file-okkal való munka, illetve a weboldalakon szörfölés sokkal egyszerűbbé, mindennaposabbá válik, mint valaha volt. A különböző funkciók közötti választás és ezek alkalmazása automatikus, a file-ok megjegyzésekkel, jelölésekkel küldhetők át a résztvevőknek, akár már a tárgyalás alatt. Ezáltal szintén időt takarítunk meg, amit az összefoglalók, meeting memok utólagos elkészítésével töltöttünk volna. Tárgyalások levezetése, konferenciák vagy conf-call-ok szervezése tehát egy új, magasabb szintre kerül, anélkül, hogy közben új alkalmazások kezelését kellene elsajátítani – teszi hozzá Robert Pusz.

 

 

Oktatási intézmények számára nyújtott előnyök

Az intelligens monitorok azonban nemcsak az üzleti életben, hanem a képzésben is új, kiemelt értéket hordoznak. Azok a diákok, akiknek az okostelefonok és tabletek szolgáltatásai már mindennaposak, az intuitív monitorok használatát is könnyen elsajátítják.

A Newline Interactive és a Microsoft közötti együttműködés az interaktív funkciók Windows Inkhez és Office 365-höz igazodó fejlesztésében nem véletlen. Az Office 365 több országban ingyenes az oktatási intézmények és azok tanulói számára. Ezek kiegészítése a Newline VN szériás kijelzőivel, amelyek automatikusan felismerik a Windows-nál használatos gesztusvezérlést, felső kategóriás technológiát jelentenek egy intézmény számára, elérhető áron.

A Newline portfólió

A Newline termékek a kommunikáció és a kooperáció eszközei – a termék az elsődleges érintőképernyős kijelzőn kívül tartalmazza a szoftvert, a wireless prezentációs rendszert és az interactive whiteboardot, valamint a megjelenítőket is.

A Newline rendelkezik ma az érintőkijelzős piacon a legszélesebb portfólióval, 55-86 inch közötti eszközökkel. Elérhető FullHD, 4K megoldás, a belépő szintű megoldásoktól egészen a prémium kategóriáig.

Minden Newline modell alkalmas konferenciatermek on-site kollaborációjára és távollévők közötti videokonferenciára is.

 

További információért és demózási lehetőségért keresse kollégáinkat a videokonferencia@hrp.hu e-mail címen.

(x)